"MAN VÄLJER ALLT UTOM KONSEKVENSERNA"



onsdag 11 april 2012

Hur svårt kan det va??

Om man har svårt för att slå ett telefonnummer, man försöker gång på gång och lyckas inte få ihop det ..... och man fattar inte vad som händer eller varför?! Kan jag ha drabbats av stroke då??
Man kan lätt utföra en test på andra om man misstänker stroke: Får testa det på mig själv!
A-ansikte: kan personen le och visa tänderna? Hänger ena mungipan? .....Le vill jag inte och inte visa tänderna heller!!
K-kroppsdel: kan personen lyfta armar och hålla dom i 10 sek?? ............ Nä, kan jag inte, hur ska jag då kunna slå ett telefonnr??
U-uttal: kan personen upprepa enkel mening? Om dom sluddrar eller tappar ord? Ring 112!! ..... jag saknar ofta rätt ord!!
T-tid: varje sekung räknas, ring 112! ..... jaha undrar om jag klarar av att slå det numret??
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar