"MAN VÄLJER ALLT UTOM KONSEKVENSERNA"



fredag 25 maj 2012

Inget internet utav någon anledning?!

Slog upp ögonen utav att något kändes fel och tittade på klockan, 9.45!!! Vaaaa?? Och ingen från jobb har ringt och saknat mig!!?? Tittar på klockan igen och den visar 5.46!? Ok, bra syn man har!
När jag ska öppna telefonen ser jag att dotra har touchat mig men när jag låst upp tel så kommer inget meddelande? Försöker skicka till henne och det går inte iväg!
Försöker logga in på Fb ... inloggningen misslyckas! Försöker väl en 4 gng till ... samma sak! Startar om telefonen en sådär 5 gng, ändrar till flygplansläge och tillbaka igen ... ingen connection!! Har lite lätt panik!
Skickar sms till dotra, får inget svar!? Ringer henne 2 gng för att kolla om telefonen funkar för samtal, inget svar! Ok lite mer panik! Sover dom eller har dom kommit iväg till flygplatsen? Vad stod det i touchen?
Startar Mac .... ingen internet där heller!!?? Kollar inställningarna, försöker logga in på mitt Wi-fi igen ... den säger att några inställningar ändrats och frågar om jag vill fortsätta?! PANIK!!
Kollar om telefonen funkar igen ... NÄ!! Så j-vla jobbigt, man kan inte nå ut till övriga världen! Och tydligen kan ingen nå mig heller!!
Stänger av strömbrytaren till internet ...... och allt är på väg ut genom balkongen! 10 i 7 ringer dotra -" va vill du? vi ska precis boarda"...... Vill bara skrika ut min panik och berätta om allt mitt klydd och nästan börja gråta när man väl hör hennes röst i andra änden, för att man kan nå folk igen ....men som den lugna, fina mamma man e så säger man - jag vill bara önska er en trevlig resa!
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar