"MAN VÄLJER ALLT UTOM KONSEKVENSERNA"



torsdag 7 juni 2012

Skittoalettstol!!

Fanns säkert inget sånt ord innan min toastol började klydda, men nu har jag en hel del vackra ord till. Efter många försök att få tag på vaktmästaren så ringde han till slut. Han kunde klämma in mig halv 4 .... gick tidigare fr jobb, han kommer kvart i 4 .... hmm ..... det visar sig att han har inte den där grejen hemma som behövs, såklart!., jag är inte förvånad. Men han ska ringa någon som får komma meddetsamma och fixa den.

Vill oxå påpeka att locket är av men att det ska funka att spola trots det. Han visar mig oxå var man stänger av vattnet när stolen fyllts upp, och äntligen blev det tyst i huset!
Han går o en ung pojk ringer o säger att han kan komma på måndag!! Va??? Stor skillnad på idag och på måndag! Vi dividerar fram och tillbaka om olika dagar och tider men det får bli måndag typ 20 över 7.
Medan jag har honom i luren får jag samtidigt flörta med en granne som kan ta hand om nycklarna efteråt då jag bara har en omgång hemma. Puh, det verkar lösa sig, även om det dröjer.

När jag lite senare går på toa och ska spola då BRYTS hela j-vla knappen och därmed är spolfunktionen kaputt!! Får lite panik, ringer jouren ...."öhh näää det är inget en väktare kan göra något åt"!! .... bra jour! När f-n behöver man en väktare??
Så nu blir det till att fylla en spann med vatten och på det sättet spola ..... tillbaka till medeltiden! Nu är det genast mycket längre tills måndag är här. Sånt här händer bara mig.
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar