"MAN VÄLJER ALLT UTOM KONSEKVENSERNA"



tisdag 21 juni 2011

Nytt jobb

Ni som känner mig vet att jag tycker om att inreda och dekorera, föreslå färger och former mm. Nu har jag fått ett nytt sådant jobb! För 125.000 kr ska vi på jobb förändra i vår långa, stora korridor och ha nya gardiner på de flesta rummen.
Jag och Ida har tagit på oss detta jobb. Och mitt huvud fungerar så att bara någon säger att något ska ändras, så öppnar sig min dörr till ideérna direkt. Sen hade jag inte riktigt räknat med att alla andra skulle blanda sig i vårt jobb, först vill ingen göra det och sen vet alla precis hur det ska vara .... konstigt?!
Ida o jag har tänkt o tänkt för att få ihopa något som ska bli snyggt, mindre sjukhusaktigt och en få stil som kan hålla i en del år. När vi sedan la fram våra ideér till våra kollegor (för i vår fantasi så skulle dom bli nöjda) så tyckte ALLA helt annorlunda! Det blev genast mindre kul att lyssna på allas "tokiga" förslag. Förr i stort sett så ska vi enligt dom inte ändra på något!
Vi insåg då att vi måste ta besluten om detta själv och gick iväg med bestämda steg och valde ut färger och former själv! Det går inte att ha 20 viljor att ta hänsyn till! Både Ida och jag blev nöjda med vårt förslag!
Vi la fram det för chefen idag och vi fick klartecken! Så nu kör vi! Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar