"MAN VÄLJER ALLT UTOM KONSEKVENSERNA"



söndag 14 augusti 2011

Man kan göra annat än att städa

Såååå trist det var att städa! Vet inte att det tagit så många timmar tidigare. Höll på nästan en hel dag! Kanske pga att jag kom på lite andra saker att syssla med oxå. Man kan fila naglarna, man kan läsa bloggar, man kan titta på tv: "how clean is your house" och jämfört med det programmet så är mitt hus rent! Man kan fundera på om man ska putsa fönsterna, man kan skypa, man kan kolla lite på facebook, man kan spela sitt favospel, ja det finns så mycket annat man kan göra än städa. Dåliga ursäkter? Nä, tror mer på att latmasken slagit till igen ...... tycker mig känna igen symptomen. Finns nog inget bot mot den, bara att vänta ut den. Undrar ni om jag fick städat? Nja, om jag säger som så, jag ska ta lite till idag. Om jag inte kommer på något annat att göra.
I allt mitt funderande så kom jag på att man kan använda sina Green Gate koppar till annat än att dricka ur. Man kan sätta sina färska kryddor i dom, det ser trevligare ut.

Kramar

2 kommentarer: