"MAN VÄLJER ALLT UTOM KONSEKVENSERNA"



måndag 10 oktober 2011

Semester

Jag har haft några dagar semester, verkligen behövligt och skönt!
Lämnade ett regnigt Malmö och landade i ett regnigt Helsingfors
 En liten paus (puss) i vårt shoppande, man får ju fylla på med lite energi för att orka med mer shopping.
Vi skypade med Christian en  kväll, alla på en gång. Skype e himla bra!
Det var "galna dagar", nya erbjudande varje dag, på Stockmans och vi var oxå lite galna .... vi gick dit några gånger .... man kan ju missa något bra erbjudande.
Såklart var vi tvugna att dricka vår goa caffe latte och helst under en härlig promenad.
En utav det goda middagrna vi åt, man blir inte undernärd när man är hos S och N.
På väg till Hartwall Arena för att se Jokerit möta Blues, 2 Helsingfors lag.
Första gången jag åker spårvagn,
5 minuter senare åkte vi tåg oxå, låter som en lång tur? Allt går på max en ½ timme.
Jokerit äntrar isen medan elden sprutar. 
Kolla vem som satt bredvid mig!
Jag var lite rädd, Sandra sa:- få inte ögonkontakt med honom! 
Då jag inte ville få reda på vad som händer då, så undvek jag det.
 Hemmaklacken .... sjöng och studsade hela tiden! Där har Malmöklacken lite att lära.
                       Man måste bara äta dessa när man är i Helsingfors ...... tar död på alla bakterier :)
      Lite mer shopping .... vad sägs om denna håriga kudde?
Sandra i sin nya snygga jacka,
på väg hem efter en shoppingtur ... underbar dag med sol och helt vindstilla.
Undrar hur många km/mil vi gått dessa dagar?
   Vackra höstfärger även i Helsinki
Tack för en underbar vistelse!
Kramar

1 kommentar:

  1. Det va så mysigt att ha dig här :) alltid lika roligt med dig!! Saknar dig redan <3

    SvaraRadera