"MAN VÄLJER ALLT UTOM KONSEKVENSERNA"



torsdag 7 juli 2011

Inga vanliga arbetsdagar

De senaste 2 dagarna har inte varit som vanligt på jobb. Igår blev jag "utslängd" från min arbetsplats för att målaren skulle göra det fint ute hos mig. Det är jag iof glad för men helt plötsligt stod jag utan någonstans att "bo", så igår låg i stort sett alla mina vanliga arbetsuppgifter nere. Vet inte om jag gjorde någon alls nytta för lönen igår?
Men idag så började vi dagen med en stor raid bland avdelningens blommor. (tog igen för igår!) Det rensades, klipptes, omplanterades och kastades. Sen bar det iväg till blomsteraffaren på Mobilia för lite nya blommor och krukor till avdelningen. Vi blev nöjda med resultatet även om man får "tänka sig" den slutgiltiga förvandlingen utav korridoren, då allt är långt ifrån klart. Efter lunch så var målaren klar i min reception och det var dax för mig att flytta in igen. Men först var det damning som gällde innan allt kunde komma in på plats igen. Nu vill jag bara att dom nya gardinerna ska komma oxå, så fint det kommer att bli!
Nu är det ju så att man kan inte ta in mig i en blomsteraffär utan att jag kommer ut med en blomma ....... idag blev det 3 nya! En ljulila Kalla, en vit porslinsblomma och en vit fredskalla. Vet inte riktigt var dom ska stå än ...... jag har kastat en gammal blomma så den platsen ersätts med en utav de nya .... men de andra 2 ??

Porslinsblomman


Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar