"MAN VÄLJER ALLT UTOM KONSEKVENSERNA"



lördag 17 november 2012

Lugn lördag

Har snöat in på julteamat. 
Till frukost blev det denna fil, supergod!
 Facetimade lite m dotra.
Ville kolla läget hur det var m 
alla sjuklingarna.
 Jag hamnade mitt i morgonmyset ;)
 Gjorde en riktig lördagsmiddag idag.
Jo, ni ser rätt! Det är kött!
Typ hundra år sedan jag åt det
men var toksugen på det idag!
Kan tänka mig att jag var lika sugen som mamma var en gång när vi var N.Y. Vi hade precis kommit till hotellet och skulle gå ut och köpa med mat upp till rummet. Jag frågade vad hon var sugen på för sorts mat och hon sa:-KÖTT! Ok, inte pizza, hamburgare, kinamat, det hade ju varit lite lättare att fatta vad hon menade då ... Nä, kött skulle det va! Va e det för mattyp??
Men det blev bara kött, vi gick in i en typ närbutik där man kan plocka sin egen mat och det enda hon stoppade i lådan var KÖTT!! ;).
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar