"MAN VÄLJER ALLT UTOM KONSEKVENSERNA"



torsdag 9 december 2010

Lussebak och julgodis

Semester så där en torsdag bara ?? Vad ska man då hitta på ?? Nåt kul ??
Jaaa! Sandra och jag skulle umgås och julbaka lite.
Utav dessa ingredienser och några till som inte kom med på bild, skulle Sandra och jag lyckas få ihop lussebullar, lussesnäckor och några sorters julgodis.
Sandra rör ihop smeten till sina lussekatter. Vi hade vars ett recept, liten skillnad i ingredienser ... blev det någon skillnad då?
Medan lussesmeten jäser så
kokar hon ihop röran som vi skulle ha till våra "puffar".
Den glade bagaren ....
Full koncentration krävs när mästerverk skapas Mina lussesnäckor Sandras katter .... dom blev godast!
Våra rispuffar ..... (puff puff), jättegoda!
Bountykulor ....oxå jättegoda!
Oh no ..... glömde ta foto på våra lakritskolor ........ glömde och glömde ..... dom var mindre snygga och dom kommer ALDRIG mer att göras heller!
Vadå, -skär dom i fyrkanter?? Man fick ju hugga och slå för att det skull bli några bitar överhuvudtaget och vilka bitar sen! Dom finns i alla de former och storlekar, så kan ni själv föreställa er hur dom ser ut. Om ni har svårt att föreställa er dom, så finns dom nog kvar på väggar, golv och tak ett tag till, om ni vill komma och titta.
Men trevligt hade vi!
Men jag vet nu varför jag inte blev bagare eller konditor.
Efter denna dagen skulle man behöva en dags semester :), eller hur Sandra?
Kramar

1 kommentar: