"MAN VÄLJER ALLT UTOM KONSEKVENSERNA"



tisdag 8 mars 2011

Internationella kvinnodagen

Idag är det internationella kvinnodagen och alla kvinnor (bör/ska) uppmärksammas på diverse sätt. Det talas om jämställdhet, lika lön för lika arbete osv.
Hörde idag att i vissa länder så slår männen verkligen på stort!
Kvinnorna får inte göra något hemma! Männen kommer hem med blommor till sin kvinna och sköter hela hushållet denna dag. Dom lagar mat, diskar, tvättar (om det behövs) och passar upp sin kvinna hela dagen. Så härligt!
I vissa länder får kvinnorna tom ledigt halva arbetsdagen med full betalning, detta skulle jag själv uppskatta, mycket! Vilka lyckostar! Synd man inte är född i dom länderna ;)
Varför har männen ingen särskild dag? (kan nu vissa tänka)
Kan ju vara så att resten av årets dagar är, männens dag! (tänker jag)
Slog mig att det även är fettisdagen idag, men då jag inte bör äta sådana så köpte jag en bukett blommor istället ..... bara för att fira mig själv.
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar