"MAN VÄLJER ALLT UTOM KONSEKVENSERNA"



tisdag 27 september 2011

Höstsoppa med sting

Det var ett tag sen jag bjöd på ett recept så idag tänkte jag dela med mig utav det. Jag har fått lite inspiration utav ett annat recept men som vanligt så ändrar jag lite själv.
 Så här blev det till slut:

6 st jordärtskockor
2 stora potatis
1 stor morot
1 gul lök
Allt skalas och delas i mindre bitar.
Får koka 10-15 minuter i 1 liter vatten (med grönsaksbuljong).
Mixar sen grönsakerna till puré.
Om ni har en liten mixer som jag har så får man fiska upp grönsakerna och mixa dom vid sidan av kastrullen.
Sen tillbaka med purén i buljongvattnet.
Krydda med salt, vitpeppar och cayennepeppar.
Krydda efter tycke o smak.
I med en liten burk creme fraiche.
Rör om och låt koka upp under omrörning.
Klart
Jag tyckte den blev jättegod, smaken utav jordärtskockorna kom fram och cayennepepparn lämnar ett sting efter sig. Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar