"MAN VÄLJER ALLT UTOM KONSEKVENSERNA"



lördag 8 maj 2010

Lördag

Det är inte helt ovanligt att lördagarna går åt till att tvätta och städa. Så var det även idag. När vädret är så tråkigt utanför fönstret så går det lite lättare. Ska snart ner och hämta upp det sista i torkrummet och tumlaren, fick ha det kvar en stund extra utav en snäll granne. Idag har mina sängkamrater, som jag aldrig själv skulle välja, kvalsterna, dränkts!! Dom har badat i 60 grader!
Klockan är inte halv 5 men vi har redan intagit middagen. Jag glömmer så lätt att äta lunch när man håller på hela dagarna. Kaffedoften börjar leta sig in här från köket. Ska nog ha en bit choklad till det :)
Igårkväll såg jag slutet på matchen mellan Tyskland-USA. Den gick till förlängning. 21 sekunder in i 4:e perioden så avgjorde Tyskland, 2-1. Kul för dom när det är på hemmaplan. Och tänk vilken publik dom hade, 77 803!!! Wow!! Jag visste inte att det fanns så stora arenor. Också kul för vår svenske domare Christer Lärking!! Ikväll ska jag se Danmark-Finland, go Denmark!!

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar