"MAN VÄLJER ALLT UTOM KONSEKVENSERNA"



fredag 7 maj 2010

Höst i Maj

Vart tog våren vägen? Hade det inte varit för alla vårtecken i naturen så hade man trott att det var höst! Blåsigt, kyligt och regnet hänger i luften. Man får tända en massa ljus i hela lägenheten för att hålla sig något sånär varm.
Idag börjar hockey-VM!!, så nu blir det en hel del hockey om dagarna. Kanske därför vädret har ändrat sig för att passa in mer när denna sport spelas? ...... för min del kan det spelas hockey året runt oavsett väder :).
På min promenad hem från jobbet så tog jag lite foto för att komma ihåg att det ÄR VÅR. Utanför vårt fönster i personalrummet så har vi en duva som värmer sina 2 ungar. Idag ville man slänga ut en filt till dom.

Detta rosa träd har jag utanför min balkong, det är jättefint! Men om en vecka ligger alla blommor på min balkong :(
Speedy är oxå hämtad. Jag tror att jag har den billigaste cykelmakaren i stan! Han tar bara betalt för materialet. Och så är han snabb på att fixa cyklarna, man kan alltid hämta dom dagen efter man lämnat in dom. Sandra sitter i soffan och mår mindre bra. Ont i halsen och örat. Sen låter hon som en ..... ja, jag vet inte riktigt vad, när hon försöker prata ....... jag får många goda skratt åt henne. Hon tar slätstrukna siss hela tiden :).
Värmande kramar!

3 kommentarer:

  1. hahaha jag har oxå foto på en duva!! de är kanske kusiner?? sängen ser skön ut ;) zzzzzzzzzzzzzzzzzz

    SvaraRadera
  2. Byt jobb!! Du e ju proffsfotograf!
    Synd om Sandra. . .
    M-M

    SvaraRadera
  3. Marlene-sängen är jätteskön!!
    M-M-Tack :)

    SvaraRadera