"MAN VÄLJER ALLT UTOM KONSEKVENSERNA"



tisdag 11 maj 2010

Sirener utanför fönstret!

Vad är det som händer?? Skolan mittöver har tydligen nån sorts fest. Dom spelar jättehög musik, som låter som sirener! Trodde först att jag hamnat i New York! (det hade iof inte varit fel) Det strömmar dit massor utav folk, kanske man kan man gå dit? Eller ska man ha blivit bjuden? :)
På jobb har vi denna vecka besök från Taiwan, eller Formosa som "utlänningar" säger, enligt dom. Jag tycker att det är ett vackrare namn, Formosa ... inte "made in taiwan"-känsla.
Idag bjöd dom på en te-kaka. Den skulle ätas tillsammans med grönt te för att vara som godast. Sen var det bokstavligen te i den oxå! Måste vara nyttigt :). Alla kakorna låg i varsen egen liten kartong, så söta att jag var tvungen att fotografera dom. Syns inte på bilden, men dom är bara ett par centimeter stora.
Sen låg alla dessa små kartonger i en större som liknade en bok. Den var jättefin! Jag blev lite imponerad, kul förpackning! Inte så miljövänligt kanske, men hygieniskt!
Carina och jag gick till nya akuten. För att få se den åtminstone en gång :). Dom hade förhandsvisning för personal idag mellan 13 och 15. Den var flott! Ljust och allt nytt! Den ska öppna på måndag, hur ska dom hinna bli färdiga??, är min stora fråga?? Mycket kvar att göra! Det finns inte ström i alla rum än ens!
Den verkar till att vara mycket bra planerad. Det är tom olika avdelningar/väntrum för medicin- och ortopedpatienter!
Idag spelar Sverige sin andra match, den är mot Frankrike. Den måste vi vinna!
Läste någonstans idag att det spekuleras i att finalen skulle kunna vara mellan Sverige och Danmark. Det skulle väl vara nåt? :).
Håller tummarna ikväll, samtidigt som jag ska försöka äta den sista popcorns-påsen jag har :)
Kramar

1 kommentar:

  1. Det kommer snart en NY leverans med pop-corn!
    Anonym

    SvaraRadera