"MAN VÄLJER ALLT UTOM KONSEKVENSERNA"



tisdag 25 maj 2010

En helt vanlig tisdag

Dagen började jag med att rota som en galning i medicinlådan. Min medicin var slut! Så det blev att ta sig till apoteket när dom öppnade kl 9.00. Jag vet att medicinen är dyr, ligger runt 1000 kr. Men jag fick en chock! Licensen hade gått ut på dom tabletterna och var nu fria att konkurrera med andra tillverkare. Istället för att betala 1000 kr, kostar nu medicinen 90 kr! Tala om skillnad!! Chocken var till det positiva.
Sen var det tid för massage, välbehövligt och skönt!
Efteråt var det tid för lunch och den intog jag tillsammans med Marita. Hon var på utbildning på sjukhuset. Trevligt!

Gerd, Kerstin och jag hade en liten solglasögontest uppe på avdelningen. Vi kom på att dom kom med ett inbyggt nässkydd :)
Mycket praktiskt! Visst blev vi vackra ...... :) ...... hahaha ..... undrar vad våra gäster från Italien och England tänkte om oss??
Sitter nu och väntar på att Sandra ska komma hem från jobbet. Får se om hon har något gott att äta med sig hem. Eller om jag ska äta linssoppa för 3:e dagen i rad.
Tog foto på syrenerna idag och även tuplanrabatten vi har på sjukhuset. Den är helt underbar!!!



Kramar

1 kommentar: