"MAN VÄLJER ALLT UTOM KONSEKVENSERNA"



torsdag 7 oktober 2010

Har ni fest eller ......?

Inte fest men MKB bjöd på grillad korv och dricka när man kom och slängde "skräp". MKB har satt ut 2 stora containers och 2 stora släp. Folk kommer med en massa saker, soffor, sängar, tv-apparater, dataskärmar, tvättställ, gardinstänger (gardånger) mm.
Trevligt initiativ utav MKB tycker jag. Mer synd att jag glömt bort det. Skulle sett om jag hade något att slänga från källaren. Just nu när jag skriver så står MKB-killarna i ett berg utav sopor och ska försöka få plats med allt i containern. Inte klokt vad folk samlar på sig. Men det är ju kanonbra att dom bara kan ta ut det här o slänga det och slippa köra iväg med det.
Säkert en del som rensar ut från sina förråd nu. Det finns även en liten hörna där man kan "byta" fungerande saker, sätt en och ta en, typ.

Själv håller jag mest till i tvättstugan ikväll. Om en halvtimme ska jag följa MIF mot Leksand via nätet, ska bli spännande.
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar