"MAN VÄLJER ALLT UTOM KONSEKVENSERNA"



måndag 25 oktober 2010

Skåne har trampat .... igen.

Precis som i våras så har vi haft en höstperiod på jobbet med att cykla. Och idag fick jag reda på resultatet.
23 augusti till 3 oktober har jag cyklat:
Jag har cyklat 231,5 km och förbrukat 6 945,0 kcal.
Om jag i stället kört bil hade jag släppt ut 47,4 kg CO2 och resan hade kostat mig cirka 879,70 kr.

Hela skåne har trampat och tillsammans har vi cyklat 1 144 644 km vilket motsvarar 29 varv runt jorden!
Kramar

2 kommentarer:

  1. Duktiga dej som har trampat så långt o förbrukat så många kalorier. Men var är vårt pris??????????

    Kramizar Carina

    SvaraRadera
  2. Men fortfarande inga vettiga siffror att jämföra med. tex hur mycket CO2 du släppt ut när du cyklade. Eller hur mycket co2 som släpptes ut för att du skulle få så mycket mat att du orkade cykla! Jag tror att igentligen vinner bilen! Ska se om jag hittar den uträkningen igen!

    SvaraRadera