"MAN VÄLJER ALLT UTOM KONSEKVENSERNA"



tisdag 18 januari 2011

Luften gick ur mig .....

Man går och blir mer och mer nervös ju närmare klockan kommer för utsatt tid hos kirurgen. Man är kräkfärdig utav nervositet och försöker komma på alla möjliga och omöjliga ursäkter för att slippa gå dit. Men dum som man e´så är man där på utsatt tid. När man sitter i väntrummet tänker man:- får jag vänta en minut till så går jag! Precis då kommer dom och ropar upp en ..... typiskt! Placeras i ett rum, en massa kanske livsviktiga frågor ställs, som man helt plötsligt inte kan svaren på?. Man blir lämnad ensam, (är det för att man ska vara helt genomsvettig när läkaren ska göra undersökningen?) väntar, väntar och väntar, säkert 4 minuter.... på doktorn. Jag tänker smita ...... men ger honom 2 minuter till .... håller på att kräka ..... tar långa djupa andetag .... och så kommer HAN!
F oxå! Skulle gått innan! Han klämmer, känner, drar och lyssnar ...... -vi får skicka dig till Landskrona, vi gör inte sådana ingrepp här, den är för stor! säger han bara sådär. ??????? Vaaaaaaa ?????
Så nu ska man behöva ha en till sådan här dag? Och säkert några nätter oxå!
:(

2 kommentarer:

  1. Ciao bella!

    Jag tycker att du är supermodig.

    Kramizar En hemlig vän

    SvaraRadera
  2. VA?? Landskrona?? Av alla små hålor?? Jaja men jag har hört att det är ett mycket bra sjukhus i alla fall...om det kan vara någon tröst?!

    SvaraRadera