"MAN VÄLJER ALLT UTOM KONSEKVENSERNA"



söndag 30 januari 2011

Mitt middagstips


Är ett eget påhittat recept.
Mina "tider" är ungefärliga och mängden får man uppskatta själv. (så arbetar väl riktiga kockar?)
Lägg (frysta) kycklinginnerfileér i en ugnsform, häll över rapsolja, krydda med trocomare och vitpepper.
In i ugnen på 200 grader, i ca 50 minuter.
Förbered i en skål: dela tomater och dela färsk spenat, riv i basilika och hyvla i parmesanost. Häll över lite balsamico, strö i lite flingsalt och vitpeppar. Rör runt och låt stå.
När det är ca 10 minuter kvar på kycklingen så häller man röran över kycklingen och in i ugnen igen.
Koka potatis och gör din egen mos.
Sen är det klart!
Jättegott!!
Kramar

1 kommentar:

  1. Tycker nog att jag behöver få prova att äta detta hemma hos dig innan jag ens vågar mig på att laga det ;))

    SvaraRadera