"MAN VÄLJER ALLT UTOM KONSEKVENSERNA"



lördag 28 maj 2011

Personalfesten

Igår var det då tid för sommarfesten med jobb. Oj oj oj .... tala om att pulsen steg när man såg var man hamnade! Hästar!! Dessa STORA djur och vi skulle göra "något" med dom! Jag, Svetlana, Jenny och Lotta var där först och jag försökte övertala dom att vi skulle smita därifrån och säga att vi inte hittade dit men tror ni att någon av dom nappade på mitt förslag??
Jag tilldelades en häst som hette Nomi, hans namn betyder lite svart. Han hade en liten svart fläck på sidan. Han skulle vara den absolut lugnaste och snällaste hästen som fanns i stallet, han gör ingenting om man inte säger till honom. Ärligt talat så tror jag att han var drogad ..... under hela tiden vi ryktade och borstade honom så rörde han inte en fena, det passade mig perfekt! Men då han stod med ryggen åt väggen så blev han bara borstad på ena sidan, men han blev jättefin på sin högra sida.
Resten av gänget sysselsatta med att borsta, kratsa hovar och sadla sina hästar.

Vi var uppdelade i 2 lag och lag 1 skulle börja rida. Jag ledde ut Nomi så att Cecilia kunde rida honom först. Under tiden så skulle vi i lag 2 utföra andra uppdrag. Yes!! jag kunde andas ut en stund!

Lag 1 redo för sin ridtur!

Vi i lag 2 gick en skattjakt. Vi samlade ihop delar till ett träns som vi sen skulle få ihop på rätt sätt. Ja, eller hur, vet ni hur många remar ett träns består utav? Typ 100! Men när lag 1 inte heller fick ihop sitt träns så fick vi bekräftat att det inte bara var vi som var helt lost i detta ämne. Efter skattjakten så var det skytte som gällde. Vi fick vars 5 skott och jag träffade med 2 utav mina!! Mitt lag fick ihop 10 träffar, lag 1 bara 9, så vi vann!!

Här kommer bildbeviset, jag på en häst!! Ser ni paniken i ögonen?

I Höllviken, här väntar vi på bussen in till stan igen. Som alltid är vi förberedda med vätska, vätskebrist är INTE bra!

Rula och jag på restaurang Hai. Vi började med ett fat sushi och sen strömmad rätterna in på ett löpande band. Det var olika spett och vårrullar och ...

dessa jättestarka sojabönor! Det var nästan så att man fick ringa brandkåren.Till efterrätt så var det cheescake, allt var gott!

Jenny, Martin och Pia, en del utav det glada gänget.
Kramar

1 kommentar:

  1. hahahaha ååååhhhh herregud, du på en häst!! Tur du fick ett foto där du sitter på hästen annars hade jag ALDRIG trott på dig!!

    SvaraRadera