"MAN VÄLJER ALLT UTOM KONSEKVENSERNA"



tisdag 28 september 2010

Tid att gapa igen.

Så, då har man varit hos tandhygenisten idag. Gick dit ensam, inget lugnande och normal puls. Duktig man e´. Men jag hade tagit panodil innan då jag har hört att det är tio gånger värre att gå till hygenisten än tandläkaren. Och jag skulle göra klart för henne att jag skulle ha bedövning på tandköttet innan hon fick göra något överhuvudtaget i munnen. Snäll som hon var så gjorde hon det, lite bedövningssalva på redskapet innan hon pillade. Hon tog bort lite tandsten och lite missfärningar och jag kände inget alls. Jag fick välja att ta bort det med ultraljud eller manuellt, pest eller kolera? Jag valde manuellt, hade ett svagt minne utav att någon sagt att man inte ska göra det med ultraljud?? Eller var det att man skulle göra det med ultraljud?? Oavsett så var det en positiv upplevelse och jag går hellre till henne än tandläkaren. Men då jag hade så välskötta tänder så tyckte hon det räckte att jag kom till henne vartannat år och tandläkaren måste jag gå till varje år. Men det går kanske att skjuta lite på det oxå?? Hmm, tål att funderas på.
Kramar

3 kommentarer: