"MAN VÄLJER ALLT UTOM KONSEKVENSERNA"



onsdag 28 juli 2010

A walk down memory lane .....

Man kan inte gå på stan utan att folk rycker och sliter i ens hår ........ skämt åsido. Jag började min dag med att gå runt till olika frisörer. Jag vill ha ny frisyr och jag tror att jag behöver byta frisör då oxå. Både min "gamla" frisör och jag verkar ha slut på ideér. Jag promenerade helt enkelt in på olika salonger och frågade vad dom hade gjort om jag gett dom fria händer? Jag fick några intressanta förslag (på klippningar då) och imorgon ska jag ringa till den ena och boka tid. Sen får vi se hur det går ...... tror inte att det kan bli sämre än nu iallafall.
Efter det så träffade jag Christin, en "gammal" skolkamrat och väninna sen stenåldern .... skoja bara Christin. Det var jättekul att träffas! Jag kommer faktiskt inte ihåg när vi möttes senast?
Men vi har känt varann sen sjätte klass och vi har gjort en massa roliga saker tillsammans. Vi började med en fika på café Graffiti, där vi mumsade i oss bakad potatis med röror och grönsaker. Tog en promenad och bestämde oss för att gå och sätta oss på lilla torg och avnjuta något kallt att dricka. Det är betydligt lättare att sitta ner och prata, än att gå omkring och försöka göra det.
Vi skulle sitta och titta på lite folk ...... öh ... var där andra? .... vi hade att prata om hela tiden. Vad har hänt sen sist? Vad man gör nu? En del tillbakablickar oxå ..... konstigt, men vissa saker har man glömt eller kanske hellre, förträngt? Tack för en trevlig dag Christin!
Kramar
Nånstans här under finns en bakad potatis


Christin i baren .... flashbacks till Mallorca :)

2 kommentarer:

  1. hahaha "gammal vän"!! man kan oxå säga "en vän från förr", Annette, så tror inte alla att det är din vän som är gammal...bara ett tips..hehe
    Ni hade säkert jättekul!!

    SvaraRadera