"MAN VÄLJER ALLT UTOM KONSEKVENSERNA"



fredag 6 augusti 2010

Glasriket 5-6 augusti

Har haft ett par underbara dagar i småland. Åkte med mamma och Lennart till glasriket och vi har haft det jättemysigt och trevligt! Vi besökte en massa glasbruk och hittade några saker som var passande. I Kosta hade vi bokat rum/hus, det hette hotell Björkängen. Där skulle vi oxå få "hyttsill" på kvällen. En mycket trevlig tillställning!

På vägen dit så stannade vi vid galtsjön och fikade, mamma hade ordnat fika ...... nåt som jag inte alls tänkt på.
På jakt efter glas!!
Jag hittade!! Bla en present till S och N och
fin skulle den bli, det såg mamma till!
Framme vid vår lya, riktigt mysig!
Och jättegod sangria!!!
Grillmästaren, tuppchorizo och klyftpotatis,
allt går att grilla :)
Tåget som skulle ta oss till hyttsillen, pysen.

Kul att åka tåg :)
Vi fick musik till maten, duktiga!
Fick oxå se glasblåsning,
jag var så imponerad att jag glömde ta kort
Ett tåg till Christians samling
Jätteläppstift! Endast 17.000 kr
Jättenagellack!! Kostade 19.000 kr
för ett då, alltså.
Skulle vara godaste pizzan i Emmaboda,
stackars dom som bor där, bara deg.
När vi närmade oss Malmö,
så var det jättelång kö därifrån!
Tack för trevliga dagar!!!
Ps. Christian och Jennie, mina tankar har varit hos er!
Kramar

5 kommentarer:

  1. Tack själv! Kul att ha dig med!
    M-M

    SvaraRadera
  2. Ciao bella!

    Du har verkligen hunnit med en hel del på din semester som har precis börjat, när det är dags att börja jobba kan du säkert skriva en bok om allt roligt som du har donat med under semestern.Ni såg ut att ha det jätte mysigt i glasriket, fast jag får nog hålla med dej att pizzan såg inte så smaskig ut.
    Tyckte faktiskt att du var lite snål du kunde väl inhandla ett nagellack.
    Ja nu var min första vecka över den har gått snabbt så på Måndag kommer en del av ligan tillbaka då får jag inte ha lille Per för mej själv vojne vojne.

    Kramizar på dej o ha en fortsatt mysig semester.

    SvaraRadera
  3. Hej Carina, kul att du titta in :) ... du får planera semestern bättre, så att du får mer tid m P ..... kramar tillbaka o TACK!!

    SvaraRadera
  4. Trevlig tur i småland!Men vad är Hyttsill??

    SvaraRadera
  5. Hyttsill - man åker till en glashytta och får mat som är tillagad i ugnarna där (på eftervärmen), bla sill då.

    SvaraRadera