"MAN VÄLJER ALLT UTOM KONSEKVENSERNA"



måndag 16 augusti 2010

Nya blommor

Idag var det dax för att byta bok igen, blir en del läst när det regnar ute. Skulle satsa på någon som jag ville behålla nu, Michael Nyqvist tex, men den fanns inte där. Så nu får jag försöka läsa klart denna, så att jag hinner byta en gång till, innan den 31:a. På vägen hem blev jag med nya blommor ...... det är konstigt vad nya blommor kan pigga upp en ..... är det för att det kommer ny syre i luften från dom? En del blommor är ju som luftrenare, faktiskt ganska många sorter, aloe veran är tom en liten dammsugare, visste ni det? Jag funderar på att fylla huset med denna sort :)
Kramar

3 kommentarer:

  1. Hur många behövs till en fyra-rummare för att jag skall slippa damsuga, tror du???

    SvaraRadera
  2. Ställer man in en stor aloe vera i ett dammigt rum drar den redan på några dagar till sig tydligt med damm.
    Däremot får man duscha dom ofta....... och
    15 - 20 st stora luftrenande plantor per 180 kubikmeter rekommenderas ofta som vara välfungerande för luftreningen. :)

    SvaraRadera
  3. Om du blir arbetslös, satsa på florist ;))

    SvaraRadera