"MAN VÄLJER ALLT UTOM KONSEKVENSERNA"



onsdag 23 juni 2010

Hemma och mår kasst


Usch, det är inte roligt när man inte mår bra. Man får gå här hemma och bara titta på allt som man egentligen borde ha gjort. Men det finns inga krafter till det nu. Man är iof inte hemma för att fixa, men man skulle vilja orka det.
Man orkar bara byta kanal på fjärkontrollen, där ligger nivån just nu. Igår morse vaknade jag utav pussar som utdelades utav en viss Mollan.
Sandra kom för att lämna henne hos mig en stund då dom skulle ha besök utav vaktmästaren. Han behövde ju inte bli utskälld utav Mollie. Det kan ju väntas med till dom har bott där lite längre. Det slutade med att jag hade sällskap utav Mollie största delen utav dagen. Det var kul, dom få minuter som hon inte gick och väntade på sin "mamma". Men vi fick några kelstunder. Sandra bjöd mig på middag, det var skönt att slippa laga något. När panodilen hade börjat verka så gick jag dit. Skönt med lite luft, men mycket mer orkade jag inte. Var hemma igen innan tabletterna gjort sitt. Tack för middagen Sandra!
Imorse vaknade jag med migrän. Lika bra att ha allt nu när man ändå är på gång. Jag vaknade med den "jobbiga" varianten .... den som är i HELA huvudet!! Jag skulle behöva "taggbollar" överallt på huvudet! När tabletterna äntligen började verka, efter 1 timme, så kunde jag somna om igen. När jag vaknade så fanns det fortfarande kvar lite, så det blev kaffe, knäcke och en omgång tabletter till. Tack vare att mamma också skulle till frissan och kör bil, så kom jag oxå dit. Hade jag skullat ta mig dit själv hade det aldrig gått. Då hade jag fått lägga till med en ny frisyr, hästasvans eller nåt. Tack mamma! Hoppas kunna gå till jobb imorgon, det hänger på hur jag mår imorgonbitti. Ingen kul läsning ..... men här händer inte så mycket kul heller.
Kramar

6 kommentarer:

  1. Tack själv,dotter! Hade du inte oxå haft klipptid hade jag nog avbeställt. Så vi hjälpte varandra! Och du, den bilden e kanonbra!
    M-M

    SvaraRadera
  2. Den beskriver hur jag känner mig, på pricken! :)

    SvaraRadera
  3. ja bilden e verkligen på pricken! Men e de en nyckelpiga du hhhmmm sorry HAN har i håret???hahaha
    Krya nu på dig så du kan fira lite midsommar! Kram

    SvaraRadera
  4. Hahaha ...ja ....skulle "piga upp" lite :) ...Tack! kramar

    SvaraRadera
  5. Ciao bella! Verkligen en häftig bild.Har en liten suprise till dej. Inte så roligt kanske att ta upp det nu när du mår skit, men jag har ordnat så att jag kan följa med på Måndag till gaddamakaren, Cecilia hoppar in på MKC hon behöver lära sej. Kärt av henne så tar Solange ultraljudet istället. Hopppas att vi ses imorgon.

    Kramizar Carina

    SvaraRadera
  6. Ciao....det var verkligen en surprice....jag trodde att du glömt det :)....kram

    SvaraRadera