"MAN VÄLJER ALLT UTOM KONSEKVENSERNA"



söndag 20 juni 2010

Och nu då?


Mitt barn har lämnat boet, hon är flygfärdig. Min kära dotter har nu flyttat hemifrån. Hon har blivit sambo med Nichlas.
Tjohoo ….. ska väl jag tycka. Tjoho säger jag inte, men jag är jätteglad för hennes skull. Man vet att den dagen ska komma då barnen flyttar, men man är inte beredd på det ändå.
Det känns konstigt också. Vi har delat 21½ år tillsammans, bara hon och jag och vardagen. Nu är hennes rum tomt …. Och hon ska leva på annan plats. Dela någon annans vardag.
Vårt 1:a kapitel är över, där vi har avverkat bla första stegen, lösa tänder, höga febertoppar, lära sig att cykla, skratt och gråt, semesterresor tillsammans, första skoldagen, simskola och studenten.
Och nu börjar kapitel 2. Det är nästan helt oskrivet. Vi kan skriva dit kärleken och sambo.
Vad jag har för roll i detta kapitel vet jag ännu inte. Detta är en helt ny upplevelse för mig. Sandra - Du vet att jag alltid finns där för dig!
Jag älskar dig mest av allt i hela världen! Kramar

3 kommentarer:

  1. Ciao bella!

    Jag blir rörd av dom fina orden du skriver,
    men du ska se Annette att nästa kapitel
    kommer oxå att bli helt otroligt.
    Tänk du kommer o få en ny roll som mormor tex
    och de du är helt underbart.
    Sandra har flyttat hon har blivit stor tös nu,
    så nu börjar ditt liv tänk så mycket roligt du kan dona med utan att behöva tänka på barnvakt middagar o allt annat som man måste ta hänsyn till när man har barn hemma.
    Nä du frun nu är det dags att börja leva ut o röj.

    Kramizar Carina

    SvaraRadera
  2. Syster! Du får mig att gråta!! Vilka vackra ord. Ni har alltid haft en tajt relation och jag tror bara att den blir starkare i detta nya kapitel som börjar nu!

    SvaraRadera
  3. Fint inlägg, det berör.
    Och jag finns alltid där för dig <3 Jag älskar dig mest av allt!

    SvaraRadera