"MAN VÄLJER ALLT UTOM KONSEKVENSERNA"



måndag 14 juni 2010

Måndag

Måndag .... den är speciell. Man är nästan alltid trött efter att ha varit ledig i 2 dagar. Egentligen ska man väl komma utvilad till jobbet på måndag morgon. Men så är inte fallet. Man är ju aldrig helt ledig hela helgen och kan bara vila upp sig inför nästa arbetsvecka. Man behöver städa, ev tvätta, varorna levereras inte till dörren, maten lagar inte sig själv, dammsugaren gör inte sitt jobb utan att man drar den över golven. Också vill man ha tid och ork till att umgås med vänner, så att man kan få nya krafter och lite inspiration.
Så när klockan är 4 på måndagen och man kan bege sig hem, så är man trött. Har man tur så kan man värma rester från söndagen, så att man slipper stå vid spisen och fixa middag. Sen blir det inte mycket gjort resten av kvällen. Man tar det lugnt och vilar upp sig inför resterande arbetsdagar. Nu kan du byta ut alla "man" mot "jag" i texten, så har du mina måndagar.
Hur brukar dina måndagar vara?
På vägen hem såg jag att "blåregnet" (tror att dom heter så?) blommar nu, se så fina dom e´.
Kramar

3 kommentarer:

  1. Måndagar? Som alla andra dagar...
    Blåregn e jättefint men jättegiftigt!
    M-M

    SvaraRadera
  2. mina måndagar ser ur som dina! Man (jag) e helt slut efter sin lediga helg :)

    SvaraRadera
  3. Visste ej att dom var giftiga!!

    SvaraRadera