"MAN VÄLJER ALLT UTOM KONSEKVENSERNA"



söndag 27 juni 2010

Sommaren är här och helgen är slut


Igår var jag lite effektiv, trots att det var från början en slappedag. Men då det var molnigt på fm så tog jag tag i mig själv. Donade med toan efter att Sandra hade tömt hyllor där. Inte ett dammkorn finns kvar där, inte några hårstrå i avloppet eller kalk på kaklet heller. Sen kunde jag tömma på mitt rum och flytta in alla mina krämer där. Skönt att ha allt samlat på en plats.
På eftermiddagen hade jag turen att tvättstugan var ledig, så det blev min tvättdag istället för på måndag em. Skönt, då jag inte vet hur jag mår efter tandläkarbesöket, som äger rum då.
Idag har jag försökt att koppla av i solen. Men då min hjärna inte har varit på min sida utan bara fört tankarna tillbaka till vad som ska hända imorgonbitti, så har det varit svårt. Min kropp har varit i uppror! Har försökt att köra lite terapi på mig själv. Jag kan vara bra på att peppa och stödja andra, men det är värre när det gäller mig själv. Fy, vad det ska vara jobbigt! Känner mig som världens största mes. Men vi har alla något som är svårt att göra och att gå till tandläkaren är min värsta mardröm. Om jag överlever imorgon så skriver jag om hur besöket gick.
Ps. vem blir glad när man ser en sådan här människa? Ds.
Kramar

2 kommentarer: